شهید نصــرت الله عـطایــی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید نصــرت الله عـطایــی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید نصــرت الله عـطایــی

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام نصرت الله عطایی از شهدای دانش آموز شهرستان ساری می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : ابراهیم
تاریخ تولد : 1345/01/07
تاریخ شهادت : 1362/05/25
محل تولد : میاندورود
گلزار امامزاده محمد روستای زیت سفلی ساری
نحوه شهادت : اصابت مستقیم خمپاره
محل شهادت : مهران
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

بايگاني

زندگی نامه

چهارشنبه, ۹ دی ۱۳۹۴، ۰۹:۳۷ ب.ظ

تولد [سن هنگام شهادت 17 سال و 4 ماه]


شهید نصرت الله عطایی (1345_1362) (محل تولد کدام شهرستان و کدام استان؟)است. نصرت الله عطایی در خانواده‌ای با ایمان و دوستدار اهل بیت علیه ‌السلام  متولد شد ، مادرش راضیه نجفی و پدرش ابراهیم نام داشت.

 

تحصیلات ؛ خانواده و ازدواج [دوم دبیرستان][مجرد]


نصرت الله عطایی در سایه محبت های پدر و مادر پاکدامن و مهربانش دوران کودکی را پشت سر گذاشت و بعد وارد مدرسه شد و به فراگیری تحصیل پرداخت ، تحصیلات را در مقطع دوم دبیرستان با موفقیت پایان رسانید .شهید بزرگوار مجرد و فرزند سوم خانواده بود.

 

شهادت [بسیجی _ لشکر 5 نصر خراسان_مهران] [شهید سال سوم جنگ تحمیلی]


نصرت الله عطایی در عضویت بسیجی در لشکر 5 نصر خراسان به اسلام خدمت می کرد که در 1362/05/25 هجری شمسی در مهران شهد شیرین شهادت نوشید و در جوار رحمت الهی جای گرفت . نصرت الله عطایی در مورخه 1362/05/30 تشییع و در امامزاده محمد زید سفلی دفن شد. سلام و درود خدا بر روح پاک و مطهرش.

 

فرازهایی از وصیتنامه شهید نصرت الله عطایی


... امروز در موقعیتی قرار گرفتیم که مورد تهاجم همه جانبه مزدوران شرق و غرب هستیم امروز باید از اسلام عزیز دفاع کرد ... به امید خدا باید پرچم لا اله الا الله و محمد رسول الله در سراسر گیتی به احتزاز در اید... ما باید با سلاح متکی به ایمان بجنگیم زیرا با اتکا به ایمان است که رزمندگان اسلام به پیروزی های چشم گیری دست می یابند امروز انقلابمان به سربازاحتیاج دارد ...تا ریشه ی کفر و نفاق را بر کنیم ما درس شهادت را از مولایمان حسین علیه ع گرفته ایم که فرمود : مرگ با عزت به از زندگی ننگین است ... وقتی که ما قبول کردیم مسلمانیم باید مسئولیت قبول کنیم ؛ رسالت خون شهدا به گردن ماست ما باید پیام خون شهدا را برسانیم ... خداوندا به ما صبر و استقامت ارزانی دار و گام ها ما را استوار بدار و ما را بر اهل کفر پیروز بگردان...

 

۹۴/۱۰/۰۹ موافقين ۰ مخالفين ۰
میثم میثم

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی